Sunday, September 12, 2021

خدمات راه اندازی شبکه کامپیوتری

 

آیا شرکت تاسیس کرده اید و قصد راه اندازی شبکه را دارید اما نمی دانید که از کجا باید کار را آغاز کنید؟ توجه داشته باشید راه اندازی شبکه می تواند در بالا رفتن سطح کیفی کار شما تاثیر بسزایی داشته باشد زیرا اگر شما سیستم های شرکت خود را یک شبکه خوب و اصولی قرار دهید به راحتی می توانید سرعت کار خود را بالا ببرید در واقع بهتر است بدانید که راه اندازی شبکه در شرکت های کوچک و بزرگ باعث افزایش راندمان کاری می شود.

 شاید برای شما سوال پیش بیاید دلیل بالا رفتن راندمان کاری با راه اندازی شبکه چیست؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم ویژگی های شبکه باعث می شود تا شما مدیریت بیشتری بر روی کارمندان خود داشته باشید و در تایم کاری شاهد پایین آمدن سرعت یا قطعی اینترنت نباشید، اگر قصد دارید با شبکه و راه اندازی آن بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

راه اندازی شبکه بی سیم بهتر است یا با سیم

یکی از متداول‌ ترین سوالاتی که توسط بسیاری از افراد در هنگام راه اندازی شبکه مطرح می‌شود این است که شبکه بی سیم بهتر است یا شبکه با سیم؟ در پاسخ به این سوال بهتر است اینگونه پاسخ بدهیم که به صورت روزانه تکنولوژی در حال پیشرفت است و تکنولوژی بی سیم مطمئناً قوی تر و حرفه ای تر از تکنولوژی کابل کشی می باشد، این نکته را در نظر داشته باشید که برای کابل کشی برای راه اندازی شبکه با سیم با چالش های مختلفی مواجه خواهید شد برای مثال باید کابل کشی به صورت انجام شود که مزاحم کار نشود، البته از نظر زمان و هزینه کابل کشی، استفاده از شبکه های بی سیم مقرون به صرفه تر است زیرا هزینه کابل و زمانی که برای کابل کشی صرف می شود از روند راه اندازی شبکه حذف خواهد شد و همین مسئله می تواند به سود کارفرما باشد.

دلایل راه اندازی شبکه

راه اندازی شبکه دلایل مثبت زیادی دارد که باعث می شود کارفرما به آن جذب شوند، برای مثال مطمئناً در یک شرکت اطلاعاتی وجود دارد که نباید تمام کارمندها به آن دسترسی داشته باشند که این مسئله برای بسیاری از کارفرماها مهم است. در وهله اول شما به راحتی می توانید برای کارمند های خود محدودیت تعیین کنید تا به اطلاعات مهم دسترسی نداشته باشند، از سوی دیگر راه اندازی شبکه باعث می‌شود تا در روند کاری شما هیچ وقت افت سرعت اینترنت یا قطعی آن مشاهده نگردد که این یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بسیاری از شرکت ها به دنبال آن هستند.

 این نکته را هم در نظر داشته باشید که با راه اندازی شبکه به راحتی می توانید امنیت اطلاعات خود را بالا ببرید تا هر شخصی نتواند اطلاعات شرکت را در آینده منتشر کند. راه اندازی اتاق سرور استاندارد به این موضوع کمک شایانی میکند. در انتها بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که با راه اندازی شبکه هر یک از کارمند های شما دارای نام کاربری و رمز عبور خواهند شد و به غیر از آن کارمند هیچ شخص دیگری نمی تواند از آن حساب کاربری استفاده کند که این ویژگی باعث می شود در صورت بروز تخلف شما به آسانی متوجه شوید که کدام کارمند تخلف کرده است.


No comments:

Post a Comment