Sunday, October 3, 2021

خدمات ویپ

 بیشتر شرکت ها و اداره هایی که تماس های درون سازمانی و یا حتی خارج از سازمان دریافت می کنند به سیستمی نیاز دارند که به کمک آن بتوانند تماس های مشتریان را مدیریت نمایند. به این سیستم، خدمات ویپ گفته می شود که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد.

در ادامه با نحوه اجرای خدمات ویپ در شرکت ها آشنا خواهید شد:

اجرای خدمات ویپ

راه اندازی خدمات ویپ دارای شرایط بسیار ساده ای و ابتدایی است که می توانید با هزینه کم یک سرویس ویپ را بدون هیچ دردسری و در سریع ترین زمان ممکن در محیط اداری و شرکت مد نظر خود اجرا کنید. به طور خلاصه، خدمات ویپ راهی برای انتقال صدا در محیط اداری یا شرکتی است که افراد می توانند بدون نیاز به استفاده از اینترنت با یکدیگر صحبت کنند. 

امروزه استفاده از این روش تماس، مناسب ترین و بهترین گزینه به دلیل کاهش هزینه های برقراری تماس و همچنین امنیت بسیار بالای آن محسوب می شود، به دلیل کیفیت فوق العاده این سرویس، هر روز بر تعداد متقاضیان خدمات ویپ افزوده می شود.

 پیشرفت در علم و فناوری و گسترش رایانه های شخصی منجر به استفاده از روش های جدید و ابتکاری مانند راه اندازی خدمات ویپ با بازخورد عمومی بسیار فوق العاده در بین شرکت ها شده است. شاید در گذشته های نه چندان دور، ایده ایجاد شبکه برای تبادل اطلاعات کمی اغراق آمیز به نظر می رسید. اما اکنون شاهد کشف روش های جدید تر و حتی ارزان قیمت تر در دنیای ارتباطات هستیم که می توان از آنها برای انتقال آسان تمام اطلاعات لازم استفاده کرد. شاید ایجاد و اجرای خدمات ویپ یکی از آن ایده هایی بود که مردم توانسته اند از آن استفاده کنند و بر علم و فناوری تکیه کنند تا ارتباطات در بستر شبکه به راحتی انتقال دهند و تماس درون سازمان و بیرون سازمانی را بدون نیاز به اینترنت برقرار کنند.

خدمات ویپ، که در انگلیسی با نام VOIP شناخته می شود، یک سرویس صوتی جدید از طریق اینترنت است که می تواند برای راه اندازی یک شبکه تلفن داخلی در یک سازمان استفاده شود. با استفاده از این فناوری، می توان از بستر اینترنت برای برقراری تماس های تلفنی به جای استفاده از مخابرات استفاده کرد. 

بنابراین، هنگام راه اندازی ویپ، صدای افراد از طریق آدرس IP آنها در اینترنت منتقل می شود که در مقایسه با استفاده از مخابرات هزینه بسیار پایین تری را خواهد داشت.

 این سرویس به گونه ای کار می کند که صدای انسان، که یک سیگنال آنالوگ می باشد، به سیگنال دیجیتالی برای انتقال در اینترنت تبدیل می شود. برای این منظور، معمولاً می توانید از تلفن های جداگانه یا بسته های جداگانه ای مانند ATA برای راه اندازی خدمات ویپ استفاده نمایید. به طور کلی، پس از راه اندازی سرویس ویپ، به هیچ وجه نیازی به استفاده از ایستگاه تلفن ثابت و تلفن سانترال نخواهد بود و تمام اطلاعات و صدای افراد از طریق اتصال دو رایانه به یکدیگر از طریق شبکه محلی یا اینترنت منتقل می شود.


No comments:

Post a Comment