Friday, October 8, 2021

راه اندازی اتاق سرور

 

برای اینکه بتوانید یک اتاق سرور استاندارد داشته باشید مباحث مهمی را باید در نظر بگیرید که تا به امروز در طراحی و اجرا تمام اتاق های سرور اعمال شده است به همین دلیل ما تصمیم داریم این مباحث را به صورت کامل در این محتوا در اختیار شما قرار دهیم شایان ذکر است بدانید که تمام نکاتی که در این محتوا مطالعه می‌کنید بعد از مطالعه و بررسی مقالات بسیار زیاد جمع بندی شده است در نتیجه شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت کامل برای راه اندازی اتاق سرور استاندارد  با مطالعه این محتوا دریافت کنید. در انتها پیشنهاد میکنیم برای به دست آوردن اطلاعات نسبت به اتاق سرور استاندارد تا پایان این محتوا همراه باشید.

بررسی اتاق سرور استاندارد

آیتم هایی که در این بخش از محتوا مطالعه می کنید تا به امروز در طراحی و اجرای تمام اتاق سرور استاندارد رعایت شده اند پس بهتر است این بخش از مقاله را مطالعه کرده و در هنگام اجرا باید تمام این آیتم ها مورد توجه ویژه قرار بگیرند تا اتاق سرور مد نظر شما به صورت استاندارد ساخته شود. این نکته را در نظر داشته باشید که اتاق سرور استاندارد با دیتاسنتر تفاوت دارد زیرا تجهیزات برای اتاق سرور محدودتر بوده و فضای کمتری را اشغال می کند.

 در مبحث دوم  باید به تمام تجهیزاتی که در ساخت اتاق سرور استفاده می شود توجه زیادی داشته باشید برای مثال از انتخاب تا نصب درب، دیوار، کف سازی، سقف و حتی چاه ارت اهمیت بسیار زیادی در طراحی و اجرای اتاق سرور استاندارد دارند.

در مبحث بعد باید وارد مقوله تاسیسات برق اتاق سرور شوید این نکته را در نظر داشته باشید که تجهیزات برقی برای اتاق سرور استاندارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند چون تعداد تجهیزات بالا می باشد در نتیجه باید در کابل کشی، خرید یو پی اس، ژنراتور، سیستم روشنایی، سیستم ارتینگ و سیستم کولینگ حساسیت زیادی به خرج دهید.

 در مبحث چهارم باید وارد کنترل و امنیت اتاق سرور شوید که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا اطلاعات بسیار مهم یک شرکت در دیتاسنتر یا اتاق سرور نگهداری می شود در نتیجه شما باید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات تمام لوازم مورد نیاز مانند دستگاه اعلام و اطفای حریق، سیستم مانیتورینگ، دوربین مداربسته و دستگاه کنترل تردد را تهیه کنید، در انتها بهتر است به تجهیزات روتر و سوئیچ اشاره کنیم که باید کیفیت بالایی داشته باشند زیرا این تجهیزات از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

نتیجه گیری

اگر به دنبال یک اتاق سرور استاندارد هستید حتماً تمام مباحثی که در این مقاله مطالعه کردید را باید در هنگام اجرا و ساخت اتاق سرور رعایت کنید زیرا اگر هر کدام از این موارد رعایت نشود مطمئنا اتاق سرور شما یک اتاق سرور استاندارد نخواهد بود، لازم به ذکر است بدانید که بسیاری از افراد برای اینکه هزینه کمتری را برای راه‌اندازی اتاق سرور استاندارد بپردازند برخی از موارد را رعایت نمی‌کنند اما بهتر است به این نکته اشاره کنیم که در صورت رعایت نکردن برخی از مباحث در اواسط یا اواخر کار با مشکل مواجه می شوید در انتها بهتر است بدانید استفاده از یک تیم پشتیبانی حرفه ای شبکه الزامی می باشد زیرا کارمند های یک شرکت اطلاعات کافی برای پشتیبانی تجهیزات شبکه را ندارند.


No comments:

Post a Comment